Endermologie

Endermologie is een behandeling voor huid- en bindweefsels, waarbij met een apparaat door vacuumtechniek een intensieve bindweefselmassage op de huid uitgevoerd wordt. Door deze massage verbeterd de stofwisseling en bloedcirculatie, de huid wordt soepeler en steviger door 'huidgymnastiek, cellulitis verminderd, contouren verbeteren en onderhuidse verklevingen als littekens en cellulitis worden losgemaakt. Endermologie wordt zowel therapeutisch (fibromyalgie, lymfoedeem, littekens) als met een cosmetisch doel (cellulitis) toegepast.(zie link)

Klassieke massage

Triggerpointmassage

Triggerpoints veroorzaken vele pijnen en ongemak; hoofdpijn, pijn in nek en kaak, pijn in de onderrug, carpaalttunnelsyndroom. Ook kunnen ze de bron zijn van andere symptomen als duizeligheid, oorpijn, sinusitis, misselijkheid, gevoelloosheid. Weinigen weten dat deze symptomen veroorzaakt kunnen worden door triggerpoints; overgevoelige plekken in het spier– en bindweefsel.

Sommige oorzaken van triggerpoints zijn duidelijk, zoals ongelukken en valpartijen. Maar ook overbelasting van je lichaam kan pijn door triggerpoints  veroorzaken; zwaar tillen of intensief trainen bij een verminderd belastbaar lichaam.

Bindweefselmassage

Bindweefselmassage berust op basis van reflexologie namelijk dat er een onderlinge verbinding is tussen de huid, spieren, skelet, organen en lichaamsfuncties. Beïnvloeding komt tot stand via de zenuwbanen. Wanneer het

bindweefsel verkleeft is met de onderlaag kan dit klachten geven. Bindweefselmassage wordt toegepast bij stress, migraine, buikaandoeningen, maag- en darmproblemen, gewrichtklachten, slapeloosheid.

Bij bindweefselmassage wordt de huid in verschillende richtingen opgepakt en gerold. Deze massage leidt tot het losmaken van vezels ten opzichte van elkaar waardoor een betere doorbloeding ontstaat. Opgehoopte afvalstoffen verspreiden zich waardoor vaak direct vermindering van pijn en klachten kan optreden.

Ontspanningsmassage

In onze maatschappij zijn massages lang gezien als een luxe of een puur functionele behandeling. In onze tijd van presteren en stress worden we vaak worden aangesproken op ons denken en handelen en gaan gemakkelijk voorbij aan lichaamssignalen. Massage kan dan een belangrijke manier zijn om in contact te komen met jezelf.

De ontspanningsmassage is niet alleen gericht op een lichamelijke klacht maar richt zich op het herstel van het evenwicht tussen lichaam en geest. Lichamelijke klachten zijn immers vaak een uiting van een onderliggende oorzaak, zoals stress, problemen, onverwerkte emoties en dergelijke. In mijn praktijk besteed ik dan ook aandacht aan iemand in zijn geheel en niet alleen aan wat er mis is.

Lipossage

Lipomassage is een methode binnen de bindweefselmassage waarbij met speciale manuele technieken, lokaal en algemeen, de huid effectief wordt behandeld. Deze massage verstevigt de huid, verbeterd de contouren en maakt cellulitis gladder. Door lipossage wordt de doorbloeding gestimuleerd waardoor afvalstoffen in het lichaam beter afgevoerd kunnen worden.

De behandeling wordt toegepast tegen de sinaasappelhuid, voor figuurcorrectie, verhard (vet) weefsel, verslapte huid na zwangerschap, tijdens het afslanken, voor- en nabehandeling bij liposuctie en bij huidveroudering (versteviging).

Zie ook: www.lipomassage.com

Voedings- en gezondheidsadvies

Gewichtsbeheersing met behulp van een proteïnedieet eventueel in combinatie met een Endermologie kuurbehandeling.

Gezondheidsondersteuning met behulp van Fytotherapie (Ortholon)